De terugreis nadert... - Reisverslag uit Macon, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu De terugreis nadert... - Reisverslag uit Macon, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu

De terugreis nadert...

Door: Gera

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gera

18 Maart 2008 | Verenigde Staten, Macon

We zijn weer een heel stuk noordelijker nu, op 120 km afstand van Atlanta.
Vanmorgen op tijd uitgecheckt in het hotel in Daytona. We hebben vervolgens de kustweg genomen en zijn zo'n 80 km noordelijker gereden naar St. Augustine, Florida's oudste stadje van Spaanse herkomst. We hebben het goedbewaarde fort bezichtigd en wilden eigenlijk nog wat van het stadje zien ook. Maar gaandeweg raakte ik onrustiger, kan alles niet goed in mij opnemen en dat begon al in het fort. We moeten tenslotte nog een heel eind, en wie weet wat we voor oponthoud hebben onderweg... We besluiten daarom om de stad per auto wat te doorkruisen om een indruk te krijgen. Achteraf lijkt het me toch ook niet echt een stadje geschikt om te wandelen. Tenminste niet, zoals we gezellige oude stadjes hebben in onze zuidelijke landen... Maar goed, misschien zeg ik nu wel heel iets fouts en moeten we het toch nog een keer over doen...
Na nog een speurtocht naar een brievenbus (ik loop al een dag met ansichtkaarten rond, die ik toch eindelijk wel gepost wil hebben) laten we tomtom het werk maar doen. Ben blij dat hij het kan, wat een uitkomst, want ik denk niet dat we langs de snelweg nog een brievenbus vinden.

Tegen half 12 vertrekken we dan toch richting Atlanta. Na een half uur staan we al bij Jacksonville in de file, zie je wel, daar heb je het al... Gelukkig is hij maar 2 km lang en duurt het oponthoud maar 20 minuten...
Een kwartier later raak ik wat down. Johan vraagt wat er is, heeft hij soms wat verkeerds gezegd of gedaan? Maar nee, ik raak onder de indruk van het feit, dat ik in deze streek maar 25 km verwijderd ben van Gary, iemand anders waar ik sinds een klein half jaartje mee schrijf en al een behoorlijke band mee heb opgebouwd. Het idee, dat je niet eens even langs kunt gaan! Wat is dat frustrerend.
Na een tijdje neem ik het stuur over. Ja, ik moet nog steeds wat oefenen. Hoewel... op de snelweg is het allemaal niet veel anders... Ik moet alleen nog steeds wennen aan dat automaat-gedoe... Mijn linkervoet wil nog te veel als ik er niet bewust bij nadenk. Heb daarbij zeker nog een co-rijder nodig!
Op een gegeven moment denk ik dat er een of ander boomblad op de weg ligt die wat beweegt. Als ik dichter bij kom, zie ik dat het te laat is... Het is een schildpad! Met mijn rechterwielen rij ik er over heen!!! Ik schrik me rot, het zal toch zeker niet... Maar ja hoor, het was duidelijk te horen en te voelen! Ik kijk in de achteruitkijkspiegel en zie hem op de andere rijbaan liggen, beweegt nog een beetje... Oh jee, en nog niet eens dood! Ik voel me nog tijden ongelukkig!
Maar goed, verder hebben we een fijne rit. Het halfbewolkte weer is ideaal. Vele gedachten dwarrelen in ons op en langzaam maar zeker bereiden we ons voor op onze vlucht van morgen.

Johan is, zoals eerder aangegeven, van de huishoudelijke dienst en pakt op dit moment de koffers om. Onze auto is een gezellige aangelegenheid geworden en moet ook aardig uitgemest worden. Hopelijk krijgen we alles weer net zo netjes bij elkaar als toen we kwamen... We kunnen lekker rustig aan doen. De vlucht gaat pas in de namiddag en we hoeven niet meer zo ver. Zitten hier naast de Wal-Mart, dus da's ook nog wel even leuk misschien.
Ik heb gehoord dat er morgen storm en onweer komt. Dus ik hoop dat we van de grond komen...
Nu heeft de huishoudelijke dienst toch echt mijn hulp even nodig, want hij weet niet welke mijn gedragen en niet gedragen kleren zijn. Ik had natuurlijk ook veel te veel voor-het-geval-dat-kleren...

http://www.oldcity.com/attractions-sightseeing-information.cfm


  • 18 Maart 2008 - 22:42

    Marja:

    Hoi Geer, ik ben onder de indruk van al je verhalen. Goede terugreis.

  • 18 Maart 2008 - 23:11

    Ragna:

    Het was fijn om deze reis zo met jullie mee te kunnen lezen Gera en Johan. Mooi ook om die verhalen van de bezoeken te lezen. Als jullie hier aankomen mag je de winterkleren wel klaar hebben liggen want het wordt een koude week. Op de foto's zien jullie er mooi bruin uit :) en kan wel zien dat er genoeg zonnestraaltjes waren daar. Hele goede terugreis gewenst en geniet nog lekker van de laatste uren daar!

    Liefs Ragna

  • 18 Maart 2008 - 23:50

    Ineke:

    O wat zal je geschrokken zijn Gera, arm beest, ik kan me voorstellen dat je je even rot voelt na zo iets.
    Het is hier ook niet zo'n mooi weer dus....
    Ik wens jullie een aangename vlucht en wel thuis.

  • 19 Maart 2008 - 05:54

    Geesje:

    Fijne terugreis Gera en Johan, jullie hebben veel om met plezier op terug te kijken!

  • 19 Maart 2008 - 06:47

    Olga:

    Ik wens jullie een goede reis terug, heb genoten van alle verslagen,zal ze gaan missen.

  • 19 Maart 2008 - 07:45

    Dini:

    O Gera, heb je alleen het fort van St. Augustine maar bekeken? Heb je niet, zoals Geesje, Michiel en ik door de straatjes geslenterd, langs het oudste schooltje, de gebouwtjes, heb je niet in de bijzondere winkeltjes gesnuffeld, op een bankje in de haven gezeten? De zeelucht opgesnoven, naar de vogels gekeken, de blauwe lucht, de witte wolken, de wind metje haren spelen? (Hè, ik ben weer even helemaal terug :))
    Dat moet je ECHT de volgende keer doen, als je bij Gary op bezoek gaat. :)
    Was die aardige schoenpoetser op Jax er ook weer, die donkere man met die stralende lach?
    Hopelijk valt het weer tijdens de reis mee. Hier zijn de voorspellingen slecht, maar misschien kunnen jullie de zon voor ons meebrengen?:)

  • 19 Maart 2008 - 07:56

    Dieuwke:

    Een hele goede reis terug naar Holland toegewenst.
    Tot op het forum.

  • 19 Maart 2008 - 08:47

    Nel:

    Gera, heel erg bedankt voor het laten meedelen in jullie vakantie en bezoeken. Ik heb genoten van je verhalen, het leek wel of ik er zelf bij was.
    Ik wens jullie een goede veilige terugreis. (Ik zal duimen voor goed weer)
    Tot ziens op het forum!

  • 19 Maart 2008 - 09:41

    Mieke:

    Wat gaat het toch snel weer voorbij hé?
    Maar toch ontzettend veel gezien,beleefd en gedaan in korte tijd,daar kan je nog tijden op teren.....
    Goede thuisreis voor jullie!!!

  • 19 Maart 2008 - 10:59

    Doris:

    Gera en Johan een hele goede terug reis gewenst ,het waren leuke verslagen op de site

  • 19 Maart 2008 - 10:59

    Margriet:

    Het eerste wat ik 's ochtends deed was de computer opstarten en kijken of je wat gemaild had. Ik heb genoten van je verslagen en ik ben blij dat alles naar wens verlopen is. Ik wens jullie een goede terugreis en tot gauw.


  • 19 Maart 2008 - 12:19

    Gera:

    Nou, eindelijk deze morgen internet. Erg slechte verbinding hier. Er is een tornado geweest in Atlanta vannacht en het voorspelt niet veel goeds voor de rest van de dag. Mogelijke vliegvertraging... Ja hoor, hebben wij altijd, dus kijk er niet eens van op.

  • 19 Maart 2008 - 12:21

    Gera:

    Dini, :(:(:(:(:(:(, ja dat moet inderdaad dan een volgende keer maar...!!!

  • 19 Maart 2008 - 13:12

    Henk:


    Goede reis terug!

  • 19 Maart 2008 - 13:48

    Janneke:

    Gera en Johan ,

    Veilige vlucht gewenst en tot forums :)

    Groetjes
    Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan en Gera

Welkom op onze reiswebsite van 2011. We zullen een ruime rondreis gaan maken om het Erie meer in het midwesten.

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 38700

Voorgaande reizen:

05 Maart 2008 - 20 Maart 2008

Georgia / Florida

Landen bezocht: