Aangekomen... - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu Aangekomen... - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu

Aangekomen...

Door: Gera

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gera

05 Maart 2008 | Verenigde Staten, Atlanta

Nou, nou, wat een lange dag hebben we achter de rug en het is pas half 9...
Eenmaal aangekomen in het hotel, ontdekten we dat er nog van alles mis was aan de stroomvoorziening voor ons laptopje. Gelijk stad en land maar afgegaan (overkant van de snelweg) en op zoek naar een adapter, want die van de ANWB was niet goed... We dachten dat doen we wel even, maar na het ook vullen van onze magen, waren we helemaal de weg kwijt. Het was inmiddels donker geworden en we waren gewoon verdwaald! En dat, terwijl onze tomtom zo goed zijn best had gedaan en we hem op de hotelkamer hadden laten liggen... Enfin, ik denk dat de moeheid ons parten speelde...
Uiteindelijk hebben we bij een fastfoodrestaurant de richting teruggevraagd naar onze Super 8-hotel.

De reis op zich is heel goed verlopen. KLM-vlucht was prima. Niets van te zeggen.
Na aankomst in Atlanta was het even hectisch. Personeel snel ongeduldig. En de autohuur was helemaal dat je zegt, wat gebeurt hier nu? Wat papieren afgehandeld op het vliegveld, met de bus naar een andere plek gebracht. Daar was het van, zoek maar een auto uit en rij maar weg! Huh??? Niks uitleg, weet ik veel... Daar ging ik niet mee akkoord en de buschauffeur nam ons mee en toonde ons een mooie Toyota RAV4. We waren er al gelijk heel blij mee... Totdat bleek dat je de kofferruimte niet af kon dekken... Nou, dat is voor ons totaal niet geschikt met al dat rondreisgedoe. En verder stond er eigenlijk niet veel bijzonders in de klasse die wij geboekt hadden. Hij ging weg en kwam terug met een Toyota Highlander, net gewassen. Nog groter! ik weet niet of ik daar wel in durf te rijden... Voor Johan is het nog zelfs wennen gebleken, zo'n automaat... Onderweg naar het hotel gelijk al 2 files gehad n.a.v. ongelukken.

Nu zitten we dus eindelijk op de kamer. Na wat opstartproblemen met internet (ontzettend traag); ik kan tot nu toe mijn mail niet eens lezen, schrijf ik dan toch eindelijk mijn verhaaltje neer.
We zijn nu allebei moe en willen graag naar bedje toe...

• 06 Maart 2008 - 07:15

Olga:

Goedemorgen,het eerste gedeelte achter de rug met een paar kleine mankementjes.Nu verder met jullie rondreis gedoe en bezoeken heel veel succes.

• 06 Maart 2008 - 07:43

Dini:

Goedemorgen, wat een start zeg. O, wat het personeel op Atlanta gehaast, ja het is ook het drukste vliegveld van Amerika.
    Rust maar lekker uit...

• 06 Maart 2008 - 09:26

Ragna:

Goedemorgen, oei wat zullen jullie moe zijn na al dat gedoe. En rijden in een Toyota werkt verslavend hoor :p Jullie zullen er een heerlijke auto aan hebben. Vooral daar je daar de beste bak meekreeg:) Blij te lezen dat jullie nu veilig in 't hotel zijn en lekker slapie doen dan maar. Misschien heeft internet er een andere keer meer zin.

• 06 Maart 2008 - 09:54

Dieuwke:

Wow, dus jullie zijn er!! Hopelijk kunnen jullie een beetje uitrusten na alle belevenissen van de heenreis.
    Dit www.waarbenjij.nu werkt trouwens goed.

• 06 Maart 2008 - 09:56

Nel:

Geen wonder dat jullie moe zijn na zo'n aankomst. En Toyota rijden werkt echt verslavend. Ik heb een RAV-4 (maar wel met een afdek"zeil") maar die wordt nu gebruikt door mijn jongens in Amerika omdat hij niet mee verhuisd kon worden. (Hij was pas een half jaar oud en een auto mag pas Zweden in als je er een jaar in gereden hebt.)
    Hopelijk dat de rest van de reis soepeler verloopt.
    Groetjes!

• 06 Maart 2008 - 11:26

Henk:

Hallo, Gelukkig goed aangekomen, zal zeker even wennen zijn zo'n grote auto. Gelukkig heeft Johan een vrachtwagenrijbewijs dit zal voor hem geen denk ik probleem opleveren. Tja.. hier zeggen we wel eens 'met de Franse slag'het zal daar wel niet veel anders zijn met al dat geregel. Goede reis verder!

• 06 Maart 2008 - 12:11

Even Wat Antwoorden:

Hoi, we zijn net wakker geworden. Leuke auto die RAV4 Nel. Jammer, dat we ze uit de ' onze
    " het afdekzeil hadden verwijderd. De meeste mensen hadden hem niet nodig zei hij. Maar zonder zeil, zag je de koffers veel te goed staan, mede door de niet al te zwarte ramen... Die Highlander was dat betreft beter, maar niet leuker...
    We hebben zelf ook een Japanner Rag, dus dat was wel fijn. Het dashboard ziet er het zelfde uit!
    Ja Henk, Johan heeft vrachtwagenrijbewijs, dus qua rijden is het voor hem peanuts. Maar ja, automaat he. Er zit niet eens een koppeling in!! Ook niet voor achteruit of optrekken of zo, wat ik altijd dacht... Wat dat betreft is het wel wennen.
    Nou, ik vond het eigenlijk heel rustig op het vliegveld Dini. Niet te vergelijken met Schiphol. Maar misschien komt het door al die verschillende terminals. En dan dat treintje... Je moet even weten hoe het werkt, ze worden meer ongeduldig als je niet gelijk snapt wat ze bedoelen... Tja, dat accent is wel even wennen!

• 06 Maart 2008 - 12:24

Ineke:

He, he, dat ei is gelegd.
    Gelukkig dat jullie veilig zijn aangekomen. Nu even tot rust komen en dan fris op weg.
    Hoe is het weer daar?
    Groetjes.

• 06 Maart 2008 - 15:59

Geesje:

Wat vervelend met de laptop en de auto maar het is gelukkig allemaal goed gekomen, ik hoop dat jullie inmiddels flink uitgerust zijn.

Ik vond dat personeel op het vliegveld in Atlanta nogal commandeerderig he Dini? en het was die keren dat wij er waren ook erg druk maar dat zal ook van de tijd afhangen denk ik.

Gera en Johan, hele fijne reis, veel succes!

• 06 Maart 2008 - 20:48

Janneke :

Wel leuk dat je gewoon door kunt "forummen" Gera .Ik vind dit een goed idee en hoop dat het navolging krijgt van de andere dames die binnenkort gaan . Jij haalt de kinderziektes er nu een beetje uit . Veel plezier maar weer , wanneer is de hearing van Johnny ook weer gepland ?

Groetjes
    Janneke

• 06 Maart 2008 - 21:37

Margreet:

Hallo, Hallo...fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. Ja dat met die auto huren herken ik helemaal en is een vreemde bedoeling, wij kregen ook nooit de auto die we in Nederland via de computer besteld hadden maar ook 3 maten groter, de laatste keer was het een Chrysler 300...wat een bak! Nou een fijne tijd verder en ik blijf jullie volgen...geniet ervan!

• 07 Maart 2008 - 12:25

Gera:

Janneke, de hearing is gepland op 13 maart, om 09.30 uur in Columbus.
    Ja Geesje, daar zeg je het net: commandeerderig die lui op het vliegveld...