Groeten vanaf Stone Mountain - Reisverslag uit Stone Mountain, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu Groeten vanaf Stone Mountain - Reisverslag uit Stone Mountain, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu

Groeten vanaf Stone Mountain

Door: Gera

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gera

06 Maart 2008 | Verenigde Staten, Stone Mountain

Vanmorgen begon de dag niet echt geweldig. Ik stond op met migraine en daarbovenop stevige nekpijn (van het lang in het vliegtuig zitten) en dat straalde uit naar mijn achterhoofd. Dus heel mijn hoofd was een grote ellende en dat werd alleen maar erger. Ik was er beroerd van. Ik zag geen kans om ook maar iets te ondernemen vandaag. En de zon scheen zo helder... en ik baalde zo stevig. Ten einde raad nam ik bovenop migrainemiddel ook nog 2 stuks paracetamol en na verloop van tijd eindelijk wat verlichting. Na eerst wat levensmiddelen en drank ingeslagen te hebben, besloten we toch rond het middaguur de auto in te duiken en naar Stone Mountain te gaan. Stond eigenlijk voor morgen op het programma, maar we hebben het maar eerder gedaan. Vanwege het weer ook, want morgen schijnt het niet zo mooi te worden. Vandaag was het echter prachtig weer. Ik ben zelfs rood geworden in de hals en het gezicht.

Stone mountain heeft een gelijknamige rots (ongeveer vergelijkbaar met Ayers Rock in Australie) die zomaar uit de platte bodem oprijst. Hoogste punt 750 meter of zoiets. Bijzonder eraan is, dat het een uitgehakte sculptuur bevat van een paar generaals uit de geschiedenis.
Creëer een paar toeristische attracties er omheen, en voila het trekt duizenden bezoekers en is een trekplester van jewelste. Nu was het echter niet druk en niet alles open, maar we waren toch alleen maar gegaan voor de rots. Dat andere kan me gestolen worden en je kunt gelukkig per attractie een kaartje kopen.
Met een kabelbaan kun je naar boven, vlak langs de sculptuur en vanaf daar weer 1,5 mijl naar beneden lopen. Een heel mooie en fijne, deels schaduwrijke, wandeling. En we genoten! Het uitzicht was soms wijds over heel de omgeving.
Na toch nog een zeer amusant tochtje met een amfibievoertuig over het omringende park en op het water, vonden we het genoeg geweest voor vandaag.

Mensen die gewend zijn een vakantiekaartje van ons te krijgen, bij deze... "Groeten vanaf Stone Mountain", want daar doen we deze vakantie verder niet aan... Ook groeten aan alle andere mensen natuurlijk!


http://www.stonemountainpark.org/


  • 07 Maart 2008 - 00:00

    Ineke:

    Indrukwekkend rotsje Gera.
    Wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt gehad, gelukkig datje toch nog wat hebt kunnen genieten van het uitstapje.

    Groetjes.

  • 07 Maart 2008 - 06:35

    Olga:

    Het zit je ook niet mee Gerda, gelukkig dat het nog is gezakt en je er toch nog een mooie dag van hebt kunnen maken.

  • 07 Maart 2008 - 07:57

    Mieke:

    Hé wat vervelend nou weer van die hoofdpijn)-: Maar die Stone mountain is wel apart zeg!
    Nou maar hopen dat je je morgen weer wat beter voelt!

  • 07 Maart 2008 - 08:23

    Dieuwke:

    Wow, jullie hebben toch nog een "leuk autootje" meegekregen hoor.
    Nico, bedankt voor de link. We hadden je moeder al gevraagd om 'm op het forum te zetten zodat wij ook mee kunnen genieten van jouw verzameling.

  • 07 Maart 2008 - 10:52

    Gera:

    Heb zoals gewoonlijk weer 2 stukje van een uurtje of twee geslapen en ben al weer vroeg wakker. Vroeger zou ik hebben liggen lezen, maar nu kan ik lekker internetten... Johan voelt zich natuurlijk wat alleen in bed nu en ligt steen en been te klagen... :)

    Hey Niek, ik had gisteren nog gezocht naar jouw uitzending, maar mijn internet pakt hem hier niet. Veel te traag natuurlijk en misschien ook wel een te zwak signaal soms. Kan hem dus nog niet bekijken. Maar ik ben erg nieuwsgierig. Vanavond zijn we in een ander hotel, dus misschien lukt het daar wel... Sta je er een beetje knap op?

    Vandaag nog een klein beetje nekpijn en een lichte migraine. Zal er zo iets voor nemen en hopen dat dat straks weg trekt.
    De regen komt hier met bakken uit de lucht op dit moment. Maar dat is niet zo heel erg. Vandaag staan binnenactiviteiten gepland in het centrum van Atlanta.

  • 07 Maart 2008 - 11:36

    Gera:

    Nico, ik heb de uitzending nu wel kunnen bekijken! Tegelijk je vader even nuttig kunnen bezighouden :):):)
    Voor de geinteresseerden: Het programma heet De Tien van Marlies, Nico's stukje begint bij ongeveer 15 minuten.

  • 10 Maart 2008 - 12:08

    Dianne:

    Ik had Nico al gezien op TV Gelderland. Bij toeval zat ik te kijken. Leuk om te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan en Gera

Welkom op onze reiswebsite van 2011. We zullen een ruime rondreis gaan maken om het Erie meer in het midwesten.

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 1160
Totaal aantal bezoekers 38712

Voorgaande reizen:

05 Maart 2008 - 20 Maart 2008

Georgia / Florida

Landen bezocht: