Fastfoodcultuur - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu Fastfoodcultuur - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Johan en Gera - WaarBenJij.nu

Fastfoodcultuur

Door: Gera

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gera

12 Maart 2008 | Verenigde Staten, Columbus

Dat er hier zo´n fastfoodcultuur heerst dat wisten we natuurlijk wel. Maar toch blijft het je verbazen. MacDonalds en Burger King, staan hier gebroederlijk naast elkaar, vergezeld door soortgelijke tenten en aanverwante gelegenheden als Wendy´s, Denny's, KFC, Taco Bell, Pizza Hut en zeker weten, verzuim ik er een hele hoop andere op te noemen.
Dat er veelvuldig gebruik van wordt gemaakt is wel duidelijk, anders zouden ze toch niet kunnen voortbestaan. Echter de lange rijen die in Nederland bij MacDonalds voor de counter staan, zie ik hier niet. Volgens Johan maken de mensen hier meer gebruik van de drive in. Hoe dan ook, ik neem best aan dat het zo is, want al die mensen die ik hier zie, moeten toch ergens dik van worden… En dat zal best te maken hebben met die ongezonde voedingsgewoonte. Als ik ook zie wat voor porties ze inslaan… We gingen eens naar de Taco Bell, een tentje waar je lekkere taco´s en wraps kunt krijgen. Wij nemen dan gewoon ieder zo´n combo, dan krijg je een taco en een wrap. Precies genoeg… Maar we zien mensen met plastic tassen vol met die dingen naar buiten lopen!!! Hetzelfde met drinken. We hebben al snel geleerd dat we hier moeten vragen om een kleine beker. De eerste keer was toen we met de kabelbaan bij Stone Mountain naar boven gingen. Het was warm, dus we wilden wel even iets drinken. De medewerker gaf ons de bekers aan en ik vroeg bij het zien er van: “Is that a small one?” Na haar bevestiging zei ik verbaasd: “In The Netherlands they consider this as a big one” en ik vroeg hoe de grote er dan wel uitzag. Ze wees me daarna op een stapel bekers met het formaat bloemenvazen!! Ik wist niet wat ik zag en schoot behoorlijk in de lach. Een andere keer, ergens anders, liet iemand ons eerst de beker zien toen ik om een “small one” vroeg. Alsof ze niet kon geloven dat we dat echt wilden… Je kunt hier trouwens gewoon gratis een nieuwe tappen als je daarna nog dorst hebt, dus ik begrijp die hang naar grote bekers niet… Het is trouwens iets, wat we zelf, zelfs na het drinken van de “small one” nog niet hebben hoeven doen… Ik krijg wat van al die cola in de buik…!
Okay, terug naar al dat fastfood. Meestal zijn we gelijk aan de beurt als we binnenkomen. Met 3 of 4 man staan ze op klanten te wachten en dan nemen ze aan, dat je al weet wat je wilt bestellen. Maar dat weten we natuurlijk niet, want we zijn nog nooit eerder in een Wendy’s of een Subway binnengeweest. Dus ik vertel dat we uit het buitenland komen en we nog nooit in zo’n tent als deze binnen zijn geweest en we even tijd nodig hebben om te zien wat ze daar allemaal in het assortiment hebben, om te kunnen beslissen wat we willen eten. Natuurlijk komt het dan toch vaak weer uit op een hamburger… We zijn daarom ook maar eens een keer een Pizza Hut binnengeweest en een Taco Bell, om toch eens iets anders te kunnen eten.
Vanaf het begin zagen we ook steeds veelvuldig de vestigingen van Waffle House, het was er nog niet van gekomen om daar ook eens naar toe te gaan, maar we hielden het steeds in ons achterhoofd. Gisteren, rond een uur of 3 en met nog weinig in ons maag die dag, besloten we dat het er maar eens van moest komen. Ja, een lekkere wafel zou er wel in gaan… dan konden we die avond nog wel ergens anders een hamburger nemen… We gaan naar binnen; oh, er is bediening…. Dus we zetelen ons aan tafel. We zitten net goed en wel, komt de waitress er al aan… Het placematje is gelijktijdig ook de menukaart. Ik werp een vlugge blik erop en zie alleen maar hamburgers… Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik draai hem om. Geukkig, nu zie ik ook wafels in het assortiment. De waitress vraagt of we al hebben besloten en draait gelijktijdig mijn placematje weer om. “That’s for breakfast”… Maar ik kom weer met het gebruikelijke verhaal, dat we uit het buitenland komen, blah, blah, blah… “...and I think we need a little help”… Ze begint het assortiment hamburgers op te noemen. Maar ik vertel dat we het wafelhuis binnen zijn gekomen, omdat we graag een wafel willen… “Okay, it doesn’t matter” en ze draait mijn placematje weer om en helpt ons een wafel te kiezen… Ze geeft onze bestelling door aan de kok. Gekke Hollanders, zal ze wel denken. Nemen wafels om 3 uur ’ s middags. Wij laten ons onze wafels echter heerlijk smaken… Na afrekenen, lopen we naar buiten en ik hoor de waitress (misschien wel als verontschuldiging) nog net zeggen tegen de kok: “It was the first time they’ve ever been in a waffle house”…!


  • 12 Maart 2008 - 12:01

    Nel:

    Gera, het is zoooo herkenbaar wat je allemaal schrijft. Alleen is het voor ons 9 jaar geleden dat we ons zo verbaasden. Nu in Zweden missen we het gemak van al die eettentjes op elke hoek van de straat.
    De pizza's hier in Zweden bij Pizzahut zijn nog niet de helft van grootte dan in Amerika. Daar bestelden we een pizza voor ons tweeen en dan namen we er de helft nog van mee naar huis. Hier kan ik er een alleen op....;-)
    Vrienden van onze jongesn vonden het ook altijd heel gek als wij pannenkoeken als avondeten aten maar ze aten maar wat graag mee....
    Groetjes en nog een fijne reis. Morgen de grote dag van de hearing. Ik hoop dat alles goed gaat en duim voor een goede uitslag.
    Nel

  • 12 Maart 2008 - 14:00

    Dini:

    Vreemd hè Gera,dat er zoveel Amerikanen met overgewicht zijn.;) Maar die wafels zijn heerlijk hè, en dan die cream of boter erbij, zalig….eieren en bacon… verrukkelijk…..


  • 12 Maart 2008 - 14:30

    Ineke:

    O heerlijk Gera, ik heb wel moeten lachen om je verhaal. Maar ik moet je bekennen dat ik na het lezen geen trek meer heb in eten, niet eens meer in een droog koekje.
    Als die hoeveelheden daar zo groot zijn wordt het door de jeugd natuurlijk als normaal gezien en de (kinder) maagjes zullen er op den duur wel naar gaan staan :)
    Ik zal duimen voor de hearing van morgen.
    Doei!

  • 12 Maart 2008 - 14:34

    Ineke:

    Die smile moest natuurlijk met de mondhoeken naar beneden,maar dat begreep je natuurlijk al.

  • 12 Maart 2008 - 16:01

    Janneke :

    Ik krijg hier juist erge honger van :)
    Hoeplijk levert de hearing een goed resultaat op en gebruikt de judge zijn "power "voor de extra visit .
    Good Luck :)
    Janneke

  • 12 Maart 2008 - 16:19

    Geesje:

    Ik heb ook goede herinneringen aan waffle house. De rest van die fastfood restaurants hebben we zoveel mogelijk gemeden. Ja dan verbaas je je niet dat veel Amerikanen zo vreselijk dik zijn:))

    Hopelijk gaat de hearing goed morgen, veel succes en hopelijk ook een extra visit!


  • 17 Maart 2008 - 18:03

    RITA:

    Hahahaha, ik herken zo mijn eerste thuisland Gera en Johan, we woonden er niet zomaar zeven jaar en .. het klinkt nog net als voorheen, jajajajaaaa :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan en Gera

Welkom op onze reiswebsite van 2011. We zullen een ruime rondreis gaan maken om het Erie meer in het midwesten.

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 38717

Voorgaande reizen:

05 Maart 2008 - 20 Maart 2008

Georgia / Florida

Landen bezocht: